1. elokuuta 2016

VUOSI HELSINGISSÄ

home29home34
idkuva
home31
home44
home33 home20home39home24home41home11

HOME
PHOTOS BY ME



Tasan vuosi sitten astuin isojen pahvilaatikoiden kanssa kotiini.  


Koti näytti silloin puhtaalta ja tuoreelta. Tuntui niin uudelta, mutta kuitenkin niin vanhalta. Vanhat valkoiset ovet aukenivat, kun astuin sisään. Tiesin, että täällä aion olla vielä pitkään. Kaupungin äänet toivottivat minut tervetulleeksi ja kesän lämpö teki minut hyvin onnelliseksi. 


Pikkuhiljaa tavarat löysivät oman paikkansa. Pikkuhiljaa minä löysin oman paikkani. Ja niin kaikki asiat loksahtivat omille paikoilleen. Kuin kauniista sadusta.  


Tämä vuosi on ollut jotain sellaista, mitä en osaa edes sanoin kuvailla. Ei ole oikeita sanoja kuvailemaan vuottani Helsingissä. Ei ole myöskään sanoja kertomaan, miten paljon olen oppinut –niin itsestäni, kuin kanssaihmisistä.  


Odotuksen olivat korkealla ja ajatukset Helsingistä aika suppeat. Silti odotin innokkaana, mitä Helsingillä on minulle tarjottavana.


Niin kun arvata saattaa; olihan Helsingillä tarjottavaa. Aika paljon enemmän, mitä osasin edes kuvitella. Sellaisia asioita, mitä en edes tiennyt olevan olemassa.  


Ympärilleni olen saanut toinen toistaan upeampia ihmisiä. Ihmisiä, jotka ovat saaneet minut lähtemään mukavuusalueeltani kohtaamaan uusia tilanteita. Ihmisiä, joiden kanssa tunnen olevani hyvin arvokas ja rakastettu. Ihmisiä, jotka ovat opettaneet kiitollisuutta ja armoa. Opettaneet minulle kuinka rakastaa muita ja ennen kaikkea itseäni.  


Heistä kaikista olen niin kiitollinen. Olen niin onnellinen. Olen niin siunattu.  


Myöskään tällä hetkellä en voisi olla ylpeämpi itsestäni ja päätöksistäni. Olen niin mielettömän ylpeä, että tein ison valinnan jo niin nuorena. Uskalsin lähteä ja kokeilla. Uskalsin unelmoida ja ottaa riskejä.  


Ja niin teen edelleen. Unelmoin ja otan riskejä. Tavoittelen korkealle ja annan unelmien viedä minua.
Tiedän, että minua seurataan ja vahditaan. Tiedän, etten ole yksin. Monta suojelusenkeliä on matkassa mukana. Ja hyvä niin.  


Silmästäni valuu kyyneleitä, kun ajattelen, kuinka onnellinen olen. Olen ollut koko vuoden. Siitä päivästä lähtien, kun muutin. Se oli tähän astisen elämäni onnellisin päivä. Ja tämä vuosi on ollut elämäni onnellisin vuosi. Asiat ovat aidosti hyvin ja hienosti. Täytyy muistaa kiittää jokaisesta päivästä, minkä saamme olla täällä. 


Muistakaa tekin olla kiitollisia.  


Ja sitten haluan vielä sanoa jotain kahdelle rakkaimmalle ihmiselle maanpäällä; 


Olen niin sanoinkuvaamattoman kiitollinen teille molemmille. Te jaksoitte uskoa minuun ja unelmiini. Te jaksoitte seistä rinnalla ja ottaa vastaan kaiken -niin risut, kuin ruusutkin. Te luotitte minuun niin paljon, että uskalsitte päästää irti. Päästitte irti, jotta minä saan lentää. 

Lentää unelmiini.  


Ja tällä hetkellä ihailen teitä. Ihailen rohkeuttanne ja pyyteetöntä rakkauttanne. Voi kuinka onnelliseksi tunnen itseni saadessani teidät vanhemmikseni. 

Äiti & Iskä. Rakastan teitä niin paljon.
Nyt on ensimmäinen vuosi taputeltu Helsingissä. Loppuelämä vielä jäljellä.

14 kommenttia:

  1. Ihana teksti jälleen ja upeat kuvat sun kodista! Toivottavasti sulla on monta kivaa vuotta Helsingissä vielä edessäpäin :) xx

    VastaaPoista
  2. Ihanasti Jutta kirjoitit vuodestasi Helsingissä ja vanhemmistasi.. Love <3
    -Satu-

    VastaaPoista
  3. On niin ihania kuvia taas, niin minun mieleeni. Näitä näkisi mielellään lisää täällä blogissasi :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ihana kuulla! Hyvä tietää, että näistä tykätään! :)

      Poista
  4. Tosi kaunista <3 Liikutuin niin paljon, kun luin tekstisi. Varainkin lopussa <3

    En tunne sua, mutta tiedän. Olet niin rohkea ja ihailen sitä! Kaikkea hyvää <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi Venla <3 Kiitos kauniista kommentista! <3

      Kaikkea hyvää myös sinulle <3

      Poista
  5. Kiva kun olet viihtynyt täällä! :) pakko kysyä, kun olen ostamassa vaatetelinettä, että onko tuo Ikeasta vai jostain muualta? :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Paremmin, kun hyvin! :) Ja itse olen kyllä tykännyt. Yksinkertainen ja lompakolle kevyt ;)

      Poista